lördag 26 september 2015

Slutet september

Det är otroligt så många häftiga saker jag får vara med om! Nu har jag på Lasses inrådan köpt biljett till LPA i början av december. Jag ska vara där i hela 16 dagar! Jippie!

Det händer lite här hemma också! Jag har precis skrivit på köpeavtal på ett hus tvärs över gatan. Ett hus som byggs av HSB och eftersom jag varit medlem där fick jag vara med och välja. Sådant missar man ju inte!


Nu har man satt dit arbetsbodar och staket runt området som ska bebyggas. Eftersom det ligger tvärs över vägen där vi bor så ska det bli intressant att följa bygget. Allt ska vara klart i slutet av maj 2016.


En ny utställning, Skräckromantikens landskap, öppnade på Dunkers Kulturhus i fredags. Här finns målningar av 1800-talskonstnären Marcus Larsson och en ung Höganäsbo Kristian Wåhlin.


Utställningen öppnade med att den här spöklike mannen, som var Christoffer Malmström, spelade häftig, häftig hårdrock, komponerad av honom själv inför denna vernissage!

I lördags var det först repetition med Chorus Amici och sedan en middag här hemma med goda vänner.


Annika och Hans hade precis gift sig - efter 20 år tillsammans - och skulle i morgon ut på en längre resa. Birgitta var här för första gången. Det var säkert inte den sista!

Högrevsgrytan kom väl till pass. Som förrätt gjorde jag en gubbröra. Det var längesedan! Fruktsallad avslutade själva middagen. Sedan blev det musikprat till kaffet och avecen.




I dag har det varit en helt ljuvlig dag, så varmt och skönt att det gick att sitta på altanen och njuta av solen, blommorna, kaffet, boken, you name it....


Det är bara så otroligt att penseerna klarat alla stormar, hagelbyar och ösregn.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar