söndag 26 juli 2015

Konferens och tennis


Nu har jag tittat på tennis i två dagar, dels kvartsfinaler och dels semifinaler för herrarnas tennis i Båstad.

Det hela började i fredags med en konferens på Margretetorp i S&P:s regi. Flera föreläsningar om hur fantastiskt duktig man är på att placera pengar inledde dagen. Jag är ju inte så intresserad av att lyssna på sådant. Jag lyder i stället de råd som jag får av min handläggare på S&P. Det är betydligt bekvämare.

Lasse fick kanske en del tips för han är ju själv aktiv med sina placeringar.


Efter alla föreläsningar kom det här inslaget som jag dessvärre inte har någon bra bild på. Kanske blir det bättre om man klickar på bilden. Det är Magnus Bäcklund som sjunger och Niklas Brandt som ackompanjerar. Himmel vilka fantastiskt bra artister! Jag hade ingen aning om någon av dem, men jag blev verkligen positivt överaskad!



Det blev förmiddagens behållning för mig!

Efter lunch körde vi till Båstad och fick bl.a. se Tommy Robredo (Spanien) och Pablo Cuevas (Uruguay). Det var de två som gick vidare till semifinalerna.

Lördagen blev både blåsig och regnig. Lasse valde att stanna hemma eftersom det hade varit jobbigt för honom att vara ute i ovädret. Jag körde i alla fall till Båstad. Första semifinalen mellan Tommy Robredo och den unge tysken Alexander Zverev skulle börja klockan ett men den kom inte igång förrän strax före klockan tre! Puh! Det blev en lång och tradig väntan.

Till slut vann Robredo och efter det körde jag hem.


Inga problem! Nästa match kunde man se på TV!  Det blev en skarp duell mellan titelförsvararen Pablo Cuevas och Benoit Paire (Frankrike). Det hela vände när Cuevas ansåg sig orättvist bortdömd och han tappade helt koncepten och bråkade jättemycket med domaren. Paire vann och i dag söndag möts de två. Här på bilden syns Robredo och Paire.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar