söndag 21 juni 2015

Söndagspromenaden


Det började med att vi tyckte vi skulle ut och röra på oss lite. Det blev Råå sjöfartsmuseum.


Här fanns massor att titta på, alltifrån Kurt Björklunds båt till fiskeredskap, kartor över Sundets djup, klasslistor från Råå södra skola för att bara nämna något.


Här kunde man se massor av knopar, alla med namn som fanns under respektive knop.


Några interiörer fanns också uppbyggda. Här är det ett kök från en fiskarstuga förmodar jag.

På kvällen var jag tvungen att ta på mig promenadskorna. Det blev en tur upp till Tinkarpsbacken och sedan ner igen, ut på Skolvägen och ner till stranden vid Hittarp.


Det gäller att passa på så länge man slipper klä sig i regnrock och paraply. Jag var härligt uppvärmd när jag väl var hemma igen. Skönt, skönt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar