lördag 20 juni 2015

Midsommar


På Midsommarafton körde vi ner till Skurup för att vara med på Lenas bröllop.


Lena och Peter vigdes i Svenstorps kyrka kl. två och efteråt var det midsommarbuffé i ett tält i deras trädgård. Det regnade mest hela tiden men lite senare på eftermiddagen tittade solen fram.

Midsommardagen vaknade jag till strålande sol och det var ganska enkelt att ta sig ur sängen för vidare transport till Mariakyrkan där vår grupp tjänstgjorde i dag. Det var inte så många gudstjänstbesökare, men vi som var där fick en riktigt trevlig söndagsmorgon.

På eftermiddagen gick jag hem till Johan och Marie för att hämta utlovad ekfatslagrad matjessill. Det blev en stunds trevligt snack i trädgården och med mig hem hade jag både sill och svensk nypotatis. Det blev först en ordentlig sallad med avokado och diverse grönsaker och sedan en rejäl sillabit med rödlök, gräslök och färsk potatis. Jättegott! En eller två Linie Aquavit slank också ner.

När vi satt i vardagsrummet fick vi plötsligt se att himlen bakom ladugården var alldeles svart samtidigt som solen strålade på ladugården.


Så började det regna samtidigt som solen sken och givetvis kom det upp inte bara en utan två regnbågar. Jag klarade inte fota dem utan regndroppar på linsen, Klickar man på bilden så syns de tydligare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar