onsdag 24 juni 2015

Redan onsdag


Ibland går allting ganska fort. I måndags kväll åkte Lasse ambulans in till lasarettet. Han frös och skakade och hade feber som bara steg. Vi ringde sjukvårdsupplysningen och fick rådet att ta en ambulans in till lasarettet. Det var säkert klokt. Nu har han fått antibiotika intravenöst och lungorna är röntgade. Man är inte riktigt säker på vad han drabbats av, men troligen har han ansträngt sig för mycket för att bli bra i sina ben efter operationen i november.

I dag har jag själv varit hos örondoktorn och fått konstaterat att jag hör för bra för att få hörapparat. Hörseln hade inte förändrats någonting sedan jag testade mig 2013!

I eftermiddags var Ellen och jag hos optikern för att kolla hennes syn. Det blev ett par urtjusiga glasögon som hon ska ha när hon läser. Det tar en vecka innan vi kan hämta dem. Spännande!


När vi kom hem ringde vi efter Johan som kom med Bob och så åt vi lite soppa och lasagne.


Så småningom tillstötte Marie som åt upp resterna. Det är verkligen mysigt att ha dem så nära - min goa härliga familj!

Förhoppningsvis kan jag hämta Lasse i morgon.



3 kommentarer:

  1. Hoppas inte det var något allvarligt med Lasse. Ge honom en kram från mig. ��

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med kommentarer, de vill ha lösenord och jag kommer aldrig ihåg mina. Det är alltså jag, Gunilla, som är anonym

    SvaraRadera
  3. Man vet inte riktigt vad det var som gjorde att Lasse fick feber och frossa, men nu är han hemma igen och är förhoppningsvis på bättringsvägen. Kramen verkställd!

    SvaraRadera