tisdag 2 juni 2015

Sen sist

Som vanligt flyger tiden iväg och jag glömmer helt att ta fram kameran, mobilen eller iPaden.

Sen sist har vi haft Annika och Staffan här hemma på bridge. Jättetrevligt! Den här gången hade jag öppningshand nästan varenda giv. Kul!

På mors dag var det fest hemma hos Inger som i morgon den 3 juni fyller 70. Tiden går! Det blev sedvanlig meny med svensk färsk potatis, matjessill, yoghurt, gräslök - och snaps förstås. Och så en massa snapsvisor! Jag hade fortfarande vit månad så snapsflaskorna blev inte helt tömda. Rabarberpaj med vaniljsås och vaniljglass var det förstås till dessert. Vi var 15 gäster plus Inger.

Innan vi for iväg till Inger fick vi besök. Det ringde på dörren och där stod Johnny S. Han var ute och körde med sin jättefina hoj och hade lagt vår adress på minnet. Vi fick en riktigt trevlig stund hemma i vardagsrummet. Så roligt att han tittade ut till oss!

På kvällen, när vi hade gett oss iväg till Inger, jobbade två grabbar - Johan och Johan - med att montera bort badkaret från badrummet hemma hos oss. Det tog de sedan med hem till Skimmelvägen. Så skönt att bli av med det så lätt! Däremot tog det en stund att städa rent i avlopp och på golv där badkaret stått. Hujedamej!


I går, måndag. kom Uffe och monterade INR basic Ramona, en glasskiva som gjorde om badrummet till ett duschrum. Själva duschen fick han också montera. Härligt, härligt!

Efter min sånglektion hos Catarina K tog jag tåget ner till Malmö Triangeln och fick min behandling i Alexandertekniken.

Sedan var det dags för ytterligare ett kärt återseende. Cathy och jag hade bestämt träff på Bishops Arms. Så roligt det var att få en pratstund med henne igen! Vi bestämde att ses igen här hemma efter Midsommar. Det ser jag fram emot!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar