söndag 12 april 2015

Middag med vänner

Kameran, ja den låg i arbetsrummet precis som mobilen och iPaden! Inga foton alltså!

Våra gäster var Gull-Britt, Åke. Britta, Annika och Peter.

Det var jättekul att få höra dem alla berätta om sin bakgrund. En del visste jag ju, men en del var nytt. Även om jag visste en del så var det kul att få höra om var och en igen.

Vi pratade också böcker. Det blir kanske fler tillfällen att göra det framöver.

Vi åt nässelsoppa, torskrygg med cocktailtomater, spansk peppar. granatäpplekärnor och paprika. Desserten var en creme cheese-vit choklad-hallon och grädde - kaka.

Gästerna fick också möjlighet att hälsa på Bob som kom förbi utanför fönstret tillsammans med Marie och Lilleman. De blev förstås inropade. Johan och Ellen var på fotboll i Halmstad och kunde glädjas åt att HIF vann. Det blev 1 - 2! Heja HIF!

Plötsligt kom jag på att om jag nu glömt fotografera gästerna så finns ju det kvar som de hade med sig:



En bukett vita rosor hade Annika och Peter med sig. Klicka gärna på fotot!


En flaska Zinfandel som vi kommer att njuta av lite längre fram fick vi av Gull-Britt och Åke.


Den här hortensian var precis vad vi behövde till vår största kruka ute på altanen. Britta visste väl det gissar jag.

Härliga presenter! Tack kära gäster!


I morgon är det Peder som ska hålla ego-föredrag på Rotary. Det får man inte missa!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar