måndag 6 april 2015

Da'n efter


Påskdagen var givetvis inte da'n efter. Det var fullt ös i Mariakyrkan med kör och brass. Snarare var det så att jag kände att det behövdes en riktigt lång promenad efter all mat under påskaftonen. Dessutom hade jag knappast stuckit näsan utanför dörren.


Det blev alltså en dryg timmes rask promenad både i skogen och till stranden. Klickar man på bilden kan man säkert få syn på ett par vindsurfare på Sundet.


På vägen hem fick jag syn på de här rara tingen. Hem fort som ögat för att ta på gummivantar , en spann och en sax. Det blev drygt fyra liter i spannen! Nu har vi nässelsoppa för ett par dar!

Så blev det annandag Påsk och då var vårt körgäng kyrkvärdar. Det fungerade också bra. Jag åkte buss in till sta'n. Tur, för det var poliskontroll vid Zoégas. Inte vet jag om jag hade hållit 50 där. Det är det inte många som gör.



På eftermiddagen körde vi till Grevie . Jan-Olof bjöd på sin Påskmusikal i Grevie kyrka och jag fick förmånen att läsa alla texterna. Det är lika roligt varje gång!

Efteråt tog vi lite småvägar hem och hamnade så småningom på Oskarsgården där man lagar pizza i vedeldad ugn. Det var nog sex år sedan vi var där hela familjen Rimmenstedt.


Det finns förstås pizza på närmre håll som är minst lika bra - om inte bättre....

I morgon tisdag kommer våra två fantastiskt duktiga tjejer och gör rent i hela huset. Otroligt, så bra man har det!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar