söndag 7 december 2014

Teater


Det blåser på månen heter den familjeföreställning som teatern ger nu i vinter. Vi var där, Johan, Marie, Ellen och jag.


Här väntar vi på att dörrarna ska slås upp så att vi kan hitta våra platser.


Det var förstås inte så svårt eftersom jag skaffat de som jag visste var Ellens favoritplatser. Jag tror nog att man tyckte att pjäsen var OK. Alla barn i salongen var förstås en förutsättning för att samspelet scen och salong skulle fungera. Det gjorde det!

Efteråt åkte vi hem till oss för att få lite mat och dryck. Det blev en hel del intressanta samtal om både jobb, möbler och mat. Det ser ut att kunna bli en riktigt häftig jul. Jippie!


Medan vi väntade på att varmrätten skulle bli klar i ugnen fick jag en lektion av Ellen och Johan i hur man hanterar Instagram. Det gäller att hänga med!


I dag sjöng jag (så gott jag kunde trots ont i halsen och hosta) med Chorus Amici på högmässan i Mariakyrkan. På hemvägen stötte jag ihop med det här  gänget som trots regn glatt spelar och dansar genom stan.


Dagen avslutades på Fredriksdal där vi (Museiföreningen) totalt sålde drygt hundra böcker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar