torsdag 18 december 2014

Snart är det jul


Jag ser att det är längesedan jag skrev på min blogg! Det kan bero på att det inte har varit särskilt mycket att skriva om. D.v.s. det skulle det kunna ha varit om jag inte hade varit så hostig, slemmig och trött. Så trött att jag inte orkat sjunga varesig på Bel Canto's eller Chorus Amicis julkonserter!


För säkerhets skull var jag hos doktorn i går som sa till mig att vila, vila och vila. Det gör jag nu. Bland annat har jag hittat några häften med julsånger. Det är ju rena medicinen! Så kul att spela på mitt gamla piano!


Vad gör Johan när morsan är dålig? Jo, då kommer han med en köttbit och ställer sig att laga middag till hela familjen här hemma hos Lasse och mig! Jag har det faktiskt ganska bra måste jag säga.


Lite senare kom också Marie. Hon hade haft lite annat för sig ett tag. Jag hade visserligen försvunnit innan hon kom - Församlingsrådet hade årets sista sammanträde - men det finns ju andra som klarar att fotografera! Just här planeras vininköpen inför julaftonsmiddagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar