måndag 10 november 2014

Sta'n är inte så stor


Tänk att det redan är måndag!

I lördags tog jag mig till Britta efter att ha varit uppe hos Karin och Allan för att hämta ett bridgeprotokoll som Britta skulle ha. Vi gick till småbåtshamnen och åt en härlig lunch med utsikt över hela hamnen, som nu är full med segelbåtar. ARC-rallyt över Atlanten startar den 23 november.

På kvällen gjorde jag sällskap med Gunilla och hennes gäster, syster Marianne med son och tvillingflickor.

Vi gick till Katalinaparken och där hade man byggt upp en utställning med hantverk,Fashion & Friends,  Massor av barer fanns förstås med möjlighet att sitta ner och ta något att äta och dricka. Det blev enbart dryck för oss just då.


Även den här lilla damen, Daniela, Gunillas barnbarn, försåg sig. Henne träffade vi också här med föräldrar.

När vi var nöjda - ljudnivån var ganska hög kan jag berätta - drog vi vidare mot La Oliva för att få en bit mat.


När vi nådde fram till Las Canteras stod det här rikt utstyrda gänget framför en enorm limousin - eller vad man kan kalla en sådan här jättebil -  och lät sig villigt fotograferas. Ingen kunde svara på varför de fanns där och vad syftet var. Karnevalen då man kan se en hel del utklädda damer och herrar kommer ju inte förrän i februari.

I går söndag tog jag lite längre promenader och hamnade till slut på klubben och spelade bridge med Anita. Jätteroligt att krama om alla gamla goa vänner, Förutom Britta och Anita fanns Margit, Thomas, Barbro, Enoch, Sune och Elisabeth på plats.

Sta'n är som sagt liten. På en av mina promenader hör jag plötsligt någon som ropar mitt namn. Det var Roland Nilsson, känd politiker från Helsingborg, som satt på en bänk vid Las Canteras! Han och hustru Ulla är här nere några veckor precis som jag.

I dag måndag skall jag gå till klubben och lyssna på jazz.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar