måndag 17 november 2014

När internet inte fungerar


Tänk så beroende man blivit av internet och alla de tjänster  man använder via nätet. Ibland är det nyttigt att uppleva att saker och ting inte är så självklara!

Gunillas trådlösa nätverk var alldeles dött när vi kom hem från klubben i lördags kväll. Då hade vi varit på viltafton och ätit renkött och druckit vargtass.


Här har vi två glada tjejer, Gunilla ( i rött) och Birgitta.


Det var många nya ansikten på klubben, men ett kärt ansikte fanns i alla fall med, nu som alltid, nämligen Märta.


Anneli tar för sig av renköttet. Vargtassen fick vi så snart vi kommit innanför dörren och hjortronen kom tillsammans med kaffet.

Det är gaska nyttigt att vara utan Internet! Det blir mycket läst och många suduku-rutor ifyllda. Promenaderna blir jättelånga och kreativiteten flödar kring alternativa lösningar på en rad frågeställningar.

I dag har jag varit hos Märta och ätit stora härliga räkor, druckit mousserande vin, ätit päron och glass och druckit avec till kaffet. Har jag det bra? Verkligen!  Här hos Gunilla är jag dessutom precis som hemma även om jag måste tillstå att jag i mina tankar ganska ofta befinner mig i Laröd.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar