lördag 15 november 2014

Regn, regn, regn

Ja, så började dagen! Jag som trodde jag skulle ta med baddräkt och handduk till playan i dag!


Det hade blåst ordentligt under natten och det var röd flagg. Gunilla och jag tog därför en promenad mellan skurarna till Las Arenas för att se om vi kunde hitta något trevligt att inhandla. Det kunde vi! Ponto Roma är alltid tillförlitlig. Dessutom finns ju inte märket i Sverige!

Förhoppningsvis ser det bättre ut i kväll när vi ska promenera bort till klubben för att delta i Viltaftonen. Det ska bli spännande att se hur "vilt" det blir! Vargtass och ren har i alla fall utlovats.

Jag har förgäves spanat efter förberedelserna till årets julkrubba i sand vid Las Canteras. Det ser dåligt ut för närvarande. Jag tog några bilder på de skulpturer som fanns när jag kom i alla fall.



Det är skickliga skulptörer även om motiven inte alltid tillhör mina favotiter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar