onsdag 12 november 2014

Redan onsdag


Himmel vad dagarna flyger iväg!

Fast tisdagen har jag inte så mycket att berätta om för jag låg i sängen hela dagen. Min influensaspruta verkade tydligen så att jag drabbades av en liten influensavåg. Jag passade i alla fall på att sova och när jag räknar ut hur många timmar jag sov på ett dygn kommer jag fram till tjugo (20)! Det trodde jag inte var möjligt, men så var det.

I dag är jag frisk! I alla fall nästan!

Innan influensan bröt ut hann jag gå på klubben och lyssna på jazz som Karin och Allan stod som värdar för. Trevligt!


I dag har jag passat på att handla lite, promenera, dricka kaffe på Triangeln med Ann-Margreth och hennes vänner och så satte jag mig att läsa vid bänkarna ovanför det här glasskaféet. Det är varmt och skönt. Just nu 28 grader i skuggan.

Hade ett långt samtal med Lasse som berättade att han haft besök av Marie, Lillen och Mops. Johan var i Kalmar. Härligt att ha familjen så nära! Längtar också efter dem!

Jag har visst glömt att berätta att Johan och Ellen sov över på Stuterivägen i lördags då Marie hade tjejfest hemma. Det blev Gotländsk Entrecôte med sparris, tomat, bearnaisesås och klyftpotatis. Det blev som Johan skrev och berättade en "grabbig" middag. Jag undrar vad Ellen tyckte, hon som älskar oxfilé med rödvinssås........hm...gott komma kan.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar