lördag 27 september 2014

Familjemiddag


Dagen började med att jag körde Ellen till Ängelholms IP där hon spelade en fotbollsmatch mot ett lag från Ängelholm. Tyvärr hann jag aldrig titta på matchen eftersom jag skulle vara på körrepetition med Chorus Amici i Helsingborg redan kl. 10:00

Efter repetitionen hämtade jag Cathy på Knutpunkten. Så trevligt att se henne igen och få en pratstund till kaffet och den smarriga kakan som Ellen bakade i går!

Marie, Johan, Ellen och Bob ringde på strax efter att vi kommit hem.


Vi visade förstås bilder på vår villa som vi flyttar in i om en månad.  Det blir mindre problem med transporter av olika slag för att inte tala om parkeringsmöjligheter när vi tittar in hos varandra framöver plus att det kan ske lite oftare för att nu bara ta några exempel på alla fördelar som vi får då vi kommer att bo på Stuterivägen!


Bilder i motljus blir ju aldrig bra så det fick bli en bild i köket också.


Ellen sysselsatte sig som vanligt utan några problem. Papper, pennor och kritor vet hon var de finns.

Så småningom blev det också lite mat. Den här gången gjorde jag ugnsbakad torskrygg med råstekt potatis och äppelsallad. Marie hade med sig en läcker glass-sandwich-dessert som hon serverade med färska hallon. Mums!



3 kommentarer:

  1. Vad det är underbart att kunna följa dig och din härliga familj på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Det blir ju lite av en dagbok.

      Radera