lördag 30 augusti 2014

Prideparad m.m.


Det var fantastiskt många som kom och deltog i prideparaden från GA-torget till Hamntorget i går.


Här ser det ut som om Poul W går med i tåget. När jag tittade lite närmare såg jag att det dessutom var Hans S som bar banderollen.


När jag tittade ännu närmare kände jag ju igen både Birgitta K och Andrea D och i rullstolen satt Mikael R. Klart att jag hoppade med här. Jag fick äran att hålla både i RUM ETT- banderollen och i Kulturtant-fanan!


Väl framme vid Hamntorget blev det fullt! Hela stan var igenproppad med bilar på grund av den kilometerlånga paraden. Häftigt att det blev ett så stort gensvar!


Det är också full rulle på Gröningen med sporter av alla de slag. Hoppas att regnet håller sig borta ett tag till! Stadsteatern har också öppet hus och det blir repetitioner av Pelle Erövraren och dansföreställning för öppet hus. Det ska jag hinna med liksom barockkonserten i Mariakyrkan i kväll. YES!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar