lördag 30 augusti 2014

Kultur för hela slanten


När jag var ute och kollade festivalen - sommarevenemanget - i dag, tipsades jag om en dansföreställning på Stadsteaterns lilla scen på eftermiddagen. Det blev en höjdare!


Viva, Vive! heter ensemblen och de dansade fantastiskt bra. Det var bara att njuta!


Gruppen bestod av tolv dansare, sex tjejer och sex killar. De flesta kom från Brasilien, men också från Danmark, Frankrike, Holland, Färöarna och Sverige. En fullsatt salong jublade och jag studsade hem full av kraft.


Klockan sju minuter över sju var det dags för nästa upplevelse. Höör Barock gästade Mariakyrkan och bjöd på ett härligt barockprogram i nästan två timmar.

Dagen började med att Lasse och jag tog en tura för att fylla på Gin-förrådet. Det blev en Calvados i påsen hem också! Räkmackan och vinet på båten smakade utmärkt. Lasse tog bussen hem medan jag promenerade - förstås! Slank in på Stadsteatern på hemvägen. Jättemysigt. Pratade med perukmakarna, träffade flera gamla bekanta och fick tipset om dansföreställningen.

Vilken lördag! Vad kan man mer begära!! Möjligen att Lasse ska bli bättre i rygg och ben så att han kan följa med på alla kulturaktiviteter.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar