lördag 23 augusti 2014

Kryssningsbåt med segel


Det händer ibland att man undrar vad det är som rör sig på Sundet.


Plötsligt fick jag i går se ett kryssningsfartyg med segel. Det var första gången jag såg ett sådant fartyg.  Den fläckvis mörka himlen med genomsläpp av sol på en del ställen får min bild att se mörk ut och ger ju inte rättvisa åt fartyget precis. Båten var vit och seglen ljust bruna.

Annars har det varit lite förberedelser inför två unga damers besök hos oss i helgen. Det ska ju vara rent och snyggt och lite god mat på bordet t.ex.

I går var vi hos Annika och Arne på lunch. Vi gjorde förberedelser inför resan upp till Drottningholmsteatern i september. När vi talade om alla äldre som bor i huset där Annika och Arne bor - med en formidabel utsikt från 11:e våningen - berättade jag om mormor Karin. Då visade det sig att Annika tjänstgör i S:t Olofs kapell den 5 september. Hon får kompa mig när jag sjunger "Jag har hört om en stad" som mormor Karin tyckte så mycket om.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar