tisdag 22 januari 2013

Med Gunilla på konsert


För andra dagen i rad var vi på Perez Galdós och lyssnade på musik. I söndags var det Skönheten och odjuret. Det vi då fick uppleva var enligt mitt tycke ett antal inte alltför skönsjungande artister, men ett desto flottare sceneri.

I går var det så dags för Emerson-kvartetten och en alldeles naken scen. Det musikaliska framförandet kunde jag dock inte klaga på. Det var otroligt vituost och musikaliskt. Sjostakovitj var helt underbar medan jag var mer tveksam till Dvorak. Gunilla,som inte gillar stråkmusik över huvud taget, följde med - och betalade 60 € för sin biljett - så att jag skulle slippa sitta där ensam! Vilken syrra jag har! Det hon ändå kunde stå ut med var Schumann.





I dag bär det av till Tenerife där jag ska delta i svenska skolans årsmöte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar