söndag 20 januari 2013

En händelserik dag


Dagen började med att Gunilla och jag tog oss ner till Las Canteras för att titta och heja på alla spänstiga män och kvinnor som deltog i dagens maratontävling. Det är verkligen fest när så många, både unga och relativt gamla, springer så svetten lackar trots att temperaturen denna morgon inte nådde upp till 20 grader.



Så var det dags för Läslustan. Vi började uppe på Hotel Concord där Lissy bjöd på brunch. Utsikten var härlig och vi försåg oss väl innan det var dags att bege oss till en av salongerna där vi ostört kunde berätta för varandra om böcker vi läst och böcker vi ville byta med varandra. Det var verkligen härligt att träffa alla mina gamla Läsluste-kamrater! Det kändes sannerligen inte som om det var ett år sedan sist. Vilka härliga tjejer!


Redan vid fyratiden var det så dags för nya äventyr. Gunilla och jag hade köpt biljetter till La Bella y La Bestia, Skönheten och odjuret. Som väl var läste jag om berättelsen innan, så jag kunde följa med i handlingen ganska bra. Själva historien skrevs av en fransk författarinna redan i mitten av 1700-talet, men sedan har den filmatiserats ett antal gånger och nu har den blivit musikal. Det var en otroligt påkostad föreställning med underbara dräkter fantasisk scenografi med fyrverkerier och massor av ljus- och ljudeffekter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar