måndag 7 januari 2013

Las Palmas

Trettondagen började med kyrkokörens medverkan under gudstjänsten i Mariakyrkan. Sedan var det dags att plocka undan alla julsakerna och packa färdigt innan det var dags att  gå på trettondagskonserten. Det är tradition att det delas ut ett stipendium under den sista konserten. Glädjande nog var det Birgitta som i år premierades. Det var hon värd! Johan hämtade mig strax före kl. 23 för transport till Knutpunkten. Som tur var hade man fixat alla problem med strömföring och annat till tågen så det avgick punktligt. Det blev fem och en halv timmes väntan på Kastrup, men sen gick det som tåget hela vägen ner till LPA. Jag sov förstås en god stund och det var väl också därför som jag tyckte att flygturen gick ovanligt snabbt. Gunilla hämtade mig på flygplatsen och sedan var det full rulle!


Förmiddagskaffet tog vi på Trekanten. Här har Gunilla förevigat Ann-Margreth och mig. Sedan bar det iväg till La Oliva där vi njöt i fulla drag av en mängd tapas tillsammans med Thomas, Francesca och så småttingarna Natalia och Rafael.  Väl hemkomna dök även Patrik och Desiree upp med sin lilla Daniela.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar