torsdag 2 februari 2012

Stina har anlänt



Så här vackra blommor - bouganvilla - växer det på vägen till Britta. Där var jag i går och spelade bridge. Som vanligt bjöd hon på en utsökt soppa med världens godaste bröd och härlig ost till det. Det blev en verkligt fin eftermiddag med många trevliga bridgebrickor! Under tiden var Gunilla på Gando och hämtade Stina.


Blyg som hon är ville hon titta fram lite försiktigt när jag ville fotografera henne i dag tillsammans med den påbörjade sandskulpturen som skall föreställa hur vi invaderas av ufon med utomjordingar. Bättre bilder återkommer jag med. Solen har i alla fall varit framme större delen av dagen och vi kom faktiskt upp i hela 24 grader i viken!
Vi fick många och långa promenader bl.a. till Auditorio Alfredo Kraus där Stina köpte en biljett för att göra Gunilla och mig sällskap till konserten den 11 febr med Mahler Chamber Orchestra och Monteverdikören där Sir John Eliot Gardiner finns vid dirigentpinnen. Jag skrev visst något annat häromdagen då jag tydligen var mer snurrig än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar