lördag 18 februari 2012

Äventyr



När jag som Skolverkets representant åkte till Tenerife fick jag möjlighet att träffa den här trevliga familjen. Här sitter min bror Anders med sina barnbarn Stella och Linnéa och framför dem ser man svärsonen Peik. Vilken underbart härlig och harmonisk familj!



Nu ser vi hela familjen Wardi, mamma Camilla finns också med. Här är vi på väg till svenska kyrkan där vi kunde köpa världens godaste kanelbullar. Mormor Margaretha och moster Carolina var också med, men fastnade dessvärre inte på någon av mina bilder den här gången.

Resan tillbaka till Gran Canaria gick som smort och Gunilla fanns givetvis på Gando för att hämta mig. Inte nog med det! Väl hemma blev det en välkomstsupé och världens överraskning. Den jackan som jag provat på Punte Roma och som jag blev så förtjust i, men som jag inte ansåg mig ha råd med, fick jag nu i en förtida födelsedagspresent av Gunilla och Stina! Det gick inte att hejda tårarna! Vilka fantastiska kompisar!

Hur vi kom till flygplatsen Stina och jag? Gunillas väckarklocka sattes på 04.15 och kl. 05.00 körde hon oss, denna fantastiska människa. Hoppas hon kunde sova när hon kom hem igen!
Iberia-planet skulle avgå kl 7 på morgonen och vi var i god tid. Embakeringen tog emellertid så lång tid att vi inte kom iväg förrän kvart över 7. Inte nog med det! Det blåste tydligen hårda nordliga vindar för vi landade i Madrid drygt tre kvart försenade. Det blev till att halvspringa genom transithallen för att hinna med köpenhamnsplanet. Vi hann - men inte bagaget.

Hur som helst var vi hemma ungefär vid den tid som vi planerat. Johan mötte oss vid Knutpunkten och körde först hem Stina. Sedan tyckte han att vi skulle stanna till vid min nya lägenhet ett tag. Visst, det var en bra idé tyckte också jag.

Så öppnar jag dörren och vad får jag se! En fullt möblerad lägenhet och min kära svärdotter som säger -Välkommen hem Ingrid! Nu trillade tårarna återigen! Vilka barn jag har! Plus mina barns kompis Johan H som varit delaktig i denna fantastiska överraskning. Tack alla tre!





Den här synen mötte mig när jag kom hem och här kunde jag alltså få sova redan första natten hemma! Bagaget fick jag i dag lördag direkt till dörren. Sämre kan man ha det!

2 kommentarer:

  1. Du milde värld, vilken överraskning! Och du som gått och varit så orolig för flytten!

    SvaraRadera
  2. Jag ska lyssna bättre på dig nästa gång!

    SvaraRadera