tisdag 8 februari 2011

Måndagens händelser




Det började med att vi åkte till IKEA. Anita behövde några mattor till lägenheten. På vägen hem blev det ett besök på Lidl också. Det är ju inte varje dag man har tillgång till bil tyckte Anita så det gällde förstås att passa på. Det lär nog bli fler turer dit med Gunilla skulle jag tro om jag känner båda rätt.

På eftermiddagen drack jag ett glas vitt på Reina Isabels härliga terrass tillsammans med Lillemor. Tyvärr har jag ingen bild från det tillfället. Gunilla var ju inte med.

Det var hon däremot på kvällen när vi hade middag hemma tillsammans med Patrik och Desiree. Vi åt kyckling med krusbärschutney. Därefter blev det brynost med hallonsylt. Slånbärslikören till kaffet passade ganska bra in i sammanhanget. Det var mycket nostalgi i mat och dryck och jag gladde mig förstås åt att få dela med mig av min kultur ända från barnsben tills nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar