lördag 12 februari 2011

Bara några dagar kvar



Så var det näst sista dagen innan resan hem till Sverige. Avskeden har varit många och i går tog jag adjö av Skandinaviska Klubben. Det gjorde jag genom att spela fredagsbridge tillsammans med Märta. Det fungerade fantastiskt fint med både budgivning och spel. Så bra att vi vann! Tack Märta! Det stärkte självförtroendet!

I dag har vi haft damlunch hemma hos Gunilla. Innan vi hann så långt gjorde vi som vanligt vår morgonpromenad. Vi överraskades av hårda vindar och så småningom också regn, men promenad blev det ändå!

Väl hemma igen överraskades vi av att en knivslipare kallade på uppmärksamhet genom sina karaktäristiska visselljud. Jag rusade ut eftersom jag tyckte det var hög tid att slipa de flesta av knivarna i Gunillas låda. Resultatet blev fyra härligt vassa knivar.

Klockan två ringde det på dörren och där stod fem underbara tjejer. Vi hade en verkligt härlig eftermiddag tillsammans. Jag hoppas sannerligen att vi kan hålla kontakten och träffas igen.

Som vanligt är det Gunilla som hållit i kameran. Vet inte hur jag ska klara att få med bilder i min blogg framöver när jag blivit så bortskämd med att Gunilla servat mig hela tiden här i Las Palmas.

Nu återstår bara att packa väskan.

2 kommentarer:

  1. Tack båda för en underbar eftermiddag. Maten kunde inte ha varit godare. Tiden flyger iväg och snart ses vi "himmavid" för fortsatt samvaro.

    SvaraRadera