onsdag 14 februari 2024

Mera kultur och vänner

 




Lördagen började med ett besök på Dunkers Kulturhus. Det var vernissage på utställningen "De andra". Fotografen Julia Lindemalm hade fotograferat och filmat djur, mest grisar. De var fotograferade runt om i hela världen.  En riktigt intressant utställning!






Sedan gick jag till Karantänen där Helsingborgs Konstföreningen hade en utställning som de kallade "Ung konst" , Det var flera av de unga konstnärerna närvarande. Trevligt!










Så var det dags att styra stegen mot Konserthuset. Lördagskonserten bjöd på Beethoven. Det började med att Peter Jablonski både dirigerade och spelade Beethovens pianokonsert nr 3. Därefter var det Fredrik Burstedts tur.  Också han dirigerade och spelade Beethovens Symfoni nr 2. Det var en nästan fullsatt salong som var helt begeistrade. Peter Jablonski bjöd också på ett otroligt virtuost extranummer, dock inte Beethoven. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o






Under fettisdagen bjöd jag hem några vänner för att äta semlor. Jag köpte semlorna på Fahlmans som hade fått det bästa betyget i HD. De var verkligen jättegoda. Sedan kompletterade jag med små godisar frän Chocolate. De hade också gjort semlor, dock helt i choklad. På översta bilden ser vi Gull-Britt, Inger och Åke och på den andra sitter Jan-Olof och Eva. Blommorna hade mina gäster med sig. Det blev härliga diskussioner och jag var jättelycklig över att sitta i flera timmar och prata med mina härliga vänner!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar