tisdag 19 december 2023

Mörkret lyses upp av sång, julfirande, teater och annat.

 

Häromdagen fick jag den här bilden av Mirjami, som hon tog när Vox Maria sjöng Bachs Juloratorium i Mariakyrkan. Här tackar vår dirigent, Ragnar, konsertmästaren efter konserten. Jag fick också en video där jag kan lyssna på första satsen. Jättebra!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Under tisdagen och onsdagen gick färden till Malmö för repetitioner. Så här såg det ut när vi repeterade med Malmö Symfoniorkester, men utan publik i  konserthuset Malmö Live.


Vår första konsert var under torsdagen. Då såg det ut så här. Under fredagen och söndagen var det helt utsålt. Då var läktaren allra högst upp också fylld med publik. Häftigt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Lördagen började med att jag hade sammanträde med Föreningen Nordens styrelse här hemma hos mig. Vi var nio personer, så Johan fick komma och hjälpa mig att flytta bordet en bit ut i salongen så att alla skulle kunna få plats. Efter sammanträdet blev det smörgås, dricka och kaffe med en brödbit. 

Vi blev klara före klockan fem, så jag hade inga problem med att hinna till teatern innan förställningen började där klockan 19:00.


Bröderna Lejonhjärta på Storan blev en riktigt härlig upplevelse. Scenografi, kostym- & maskdesign  var verkligen fin. Den här gången hade jag inget större problem med hörseln. Allra bäst hörde jag  Evamaria Björk och Jörgen Düberg, som tillhör det "gamla" gänget skådespelare. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Under söndagen stod jullunchen dukad i Laröd. Jag tog bussen en bit, och promenerade sedan c:a 5 000 steg till Stuterivägen. 


Det blev soppa, ägg och vegetarisk korv. Jättegott! Bröd, ost och julmust fanns också.


Ellen och Tom fick redan nu julklappar, eftersom familjen Rimmenstedt ger sig iväg till Italien under julen för att åka skidor.


Maries föräldrar var också med, men jag har tyvärr ingen bild på dem. Roland hjälpte till att fotografera och den här bilden på Johan, Marie och mig var det Roland som tog.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Min Rotaryklubb, RotaryKärnan, har möte på måndagar och den här måndagen var det julbord på Råå Värdshus. Vi var många, 36 stycken, så ljudnivån var ganska hög. Jag blev inte särskilt förtjust i maten. Det blir nog inget julbord för mig där nästa år.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Under måndagskvällen gav Felicitas konsert i Mariakyrkan. Det första jag såg var Mette som satt framme i vid koret i en stol och stickade. Det visade sig att hon satt kvar där under hela konserten som både sångare och konferencier.


 Här har kören kommit fram efter att under frammarschen sjunga Christmas Canon och nu börjar med O Magnum mysterium.



Under konserten fick vi en överraskning och det var den här tjejen som sjöng, under ackompanjemang av Pelle på flygeln. Tjejens namn och vad hon sjöng, fanns inte i programbladet, så det får jag återkomma till. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar