måndag 25 december 2023

Jul för hela slanten

 


I onsdags deltog Vox Maria i den här julkonserten till förmån för Rotary läkarbank. Damkören Öresunds Vokalensemble och klarinettisten Alexander Ivarsson deltog också. Vi sjöng flera julsånger och slutade med Ola Gjeilos verk Tundra. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På torsdagen var jag hos Petra och fick den underbara ansiktsbehandlingen som bara hon kan göra. Jag njöt som vanligt fullt ut.

På eftermiddagen gick jag till Hamntorgets restaurang och åt en härlig ärtsoppa tillsammans med Palle och Peter.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det gäller att ta vara på alla tillfällen det går att njuta! I fredags ar det dags för Jennie att ge mig full njutning på Kiropraktorkliniken. Ryggen är mycket bättre nu, men jag har fortfarande lite knutor i nacken. Jennie är också skicklig.



På vägen hem stötte jag på det här jultåget. Kul att se att så många barn finns med på en tur runt i staden.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Innan Johan, Marie och Ellen åkte till Italien gav Ellen den här ljusstaken till Toms föräldrar. Trevligt att få se en bild på också den tänd. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det gäller att se till så man inte sitter ensam därhemma. Jag har inga problem med det. Jag började julaftonen med att vara gudstjänstvärd på barn-och ungdomsjulbönen i Mariakyrkan klockan 11:00. Sedan var jag också med på julbönen klockan 16:00 då jag bl.a. fick läsa julaftonens gammaltestamenstiska text av Jesaja. Den är bilden är från Vigilan, d.v.s. gudstjänsten på julaftonen klockan 23:45 fram till Juldagen klockan 00:45.


Vår körledare Nils Henriksson tog en selfie och den visar ju hur nöjd han var, precis som vi i kören!





Jag måste ju också berätta hur min julaftonslunch såg ut. Jag hade beställt bord på restaurang Culise till klockan 13:00. När jag kom dit, visade det sig ett de enbart serverade mat från julbordet. Det ville jag inte ha! Jag hade tänkt mig en av deras fina varmrätter, men köket var stängt, så det gick inte. Det fick i stället bli ett glas Cava och lite chips, oliver och mandlar. Jag var inte särskilt hungrig när jag gick därifrån kan jag berätta. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Så kom det en bild från familjen Rimmenstedt. De har det riktigt gott i de italienska bergen. Skidåkningen är i full gång. Härligt, härligt!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar