fredag 22 september 2023

Värmen fortsätter

 


Flera tisdagar har jag och Jan-Olof provat olika restauranger för att äta lunch. Eftersom jag aldrig hade varit på Hamnkrogen besökte vi den. Någon bild blev det förstås inte. Den här bilden har jag plockat från nätet, men det är ju en kvällsbild. Så fullt var det inte vid lunchen. Maten var helt okej och priset bra, 109:-kronor.


Jag var ju tvungen att gå ut och fotografera Hamnkrogen så som den ser ut i dagsljus! Det har jag gjort i dag, lördag.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Jag går till Jenny på Kiropraktorkliniken en gång i månaden. Jag har en betydligt bättre rygg nu, men det är fortfarande några små knutor vid nacken. Det är lika skönt att bli av med dem varje gång. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Att bjuda hem några vänner på en kopp kaffe tycker jag alltid är väldigt trevligt! Vilka härliga samtal det blir! Solen flödade in genom fönstren, så det blev inte så bra bilder när jag väl fick upp kameran. På översta bilden ser vi Nisse, Regina och Gösta och på nästa foto är det Tina som jag fick en lite bättre bild på.


Tårtan, som jag köpte på Fahlmans smakade bra, men var svår att skära. Det blev, trots det, inte så mycket över.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Kammarmusikföreningens första konsert efter sommaren, hade rubriken "Klassiska guldkorn". Det var musiker från HSO som både var guldkornen och som spelade guldkorn. Pärlorna flödade, både från hela gruppen samtidigt och från olika grupperingar. Per Johansson på klarinett är underbar att lyssna till. Som extranummer fick vi lyssna till Johan Skeppstedt som spelade Vivaldis Piccolaflöjtkonsert. Det var ett riktigt guldkorn!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Söndagen bjöd också på härlig musik då Maria Gospel sjöng i Mariakyrkan. Vilken glädje de sprider! Underbart! Körledaren, John Perry, förmedlar verkligen en entusiasm som når ut också till oss i kyrkbänkarna.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Det svenska kronprinsparet, Victoria och Daniel,  besökte Finland i går. Här står de utanför den svenska handelshögskolan som jag tror heter Hanken på finska. De skulle bland annat äta lunch med de studerande på Hanken. Varför har jag med den  här bilden? Jo, de två som tog emot kronprinsparet, var dels rektorn på skolan och dels min fantastiska brorsdotter Camilla. Hon var alltså värd för gästerna under deras vistelse. Camilla berättade att hon var mycket nöjd efteråt. Allt hade fungerat perfekt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar