onsdag 31 maj 2023

Träna, öva, repetera.....

 


Att promenera hör till de trevliga saker jag sysselsätter mig med. Den här dagen var det Pixlapiren eller Oslopiren, som den också kallas. Det blev målet för min morgonpromenad den här dagen. Det finns alltid nya härliga målningar att upptäcka.

Förutom promenaderna tränar och övar jag repertoaren vi har med oss i Mariakören på vår resa till Polen på lördag. Det gäller att kunna både text och altstämman så att Ragnar blir nöjd. Alla måste ha ögonen på honom och inte i noterna. Har vi inte det, blir han mycket irriterad.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



"Toner vid tolv", som alltid pågår på torsdagar, hade rubriken "Vindens ljumma fläkt" den här torsdagen. Det var medverkande kyrkomusiker, enbart kvinnor som synes, från både Helsingborgs och Kvistofta församlingar. Dirigenten var förstås mannen Ragnar Bohlin. Det blev flera sånger jag hade kunnat lalla med i, Uti vår hage, Under rönn och syrén, Now is the month of Maying m.fl. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




HD:s "Vår salong" öppnade utställningen på Kulturhotellet i lördags. Jag passade på att ta bilder av de lite ovanliga verken. Det översta är broderi av Monica Dalesjö som dels visar Ven och dels är en strand med tång och en solglimt. Skulpturen är gjord av Moa Larsdotter. Det var alldeles fullt med folk, som var intresserade av alla 77 verken.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På eftermiddagen åkte jag med Gull-Britt och Åke till Brunnby kyrka för att lyssna på Felicitas konsert. Det blev en riktigt fin konsert, som de kallade "Almost Blue". Dirigent var Sofia Bengtsson. Mette läste förstås mellan verken. Hon gör ju det väldigt bra.



Efter konserten blev vi hembjudna till Pelle och Christina. Det blev både härliga samtal och god mat.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar