tisdag 23 maj 2023

Sol ute - sol inne, sol i hjärta sol i sinne....



Flera dagars härlig sol och 24 grader utan blåst. Kan det bli bättre! Mina morgonpromenader är särskilt sköna när jag passerar den här skulpturen på väg ut mot Parapetenpiren.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I fredags hade Jazz i Helsingborg den sista konserten för den här säsongen. Vi var i konsertsalen på Dunkers Kulturhus. Det blev en riktigt härlig konsert med gruppen Shalosh från Israel. De spelade både virtuost och harmoniskt och ljudnivån var så härlig. Det var inga vrål från instrumenten utan precis den ljudnivå, då jag verkligen kan njuta av musiken.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Klassträffen med min första klass hade vi på Kajgatan 1 på Råå i lördags. Det är verkligen underbart att få träffa alla dessa härliga elever -  och kamrater - som de är numera. Det är snart 60 år sedan vi träffades första gången, då jag fick klass 5 på Västra Ramlösa skola. Vi ska fira och ha ett 60-årsjubileum med en tura på Sundet den 2 september. På kortet överst ser vi Bertil, Anita och Inger. På andra kortet är det Eva, Lena och Thomas. På den nedersta bilden ser vi Christina, Inga-Lill, Lasse, jag, Mats och Laila. Tyvärr var Karin och Ingrid, som var anmälda, inte med eftersom de hade blivit sjuka. Hoppas att de kan vara med den 2 september liksom några till som inte hade möjlighet att komma den här gången. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Efter högmässan i söndags där vi i Mariakören sjöng, gick jag och några till från kören till Röda Kvarn och såg Mozarts opera Don Giovanni från Met. Peter Mattei var helt fantastisk, men de var otroligt bra sångare - och skådespelare - alla som medverkade.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar