onsdag 19 april 2023

Solen är här, naturen börjar bli underbar och jag har lyssnat på härlig musik!

 


Rolf hade länge undrat om vi inte kunde träffas vid en lunch och prata lite, Katarina, PeO, Rolf och jag. Jo, vi träffades på Roys restaurang och det blev en lång och trevlig lunch. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Fyra av mina vänner kom på kaffekalas hemma hos mig under fredagen. Gissa om jag kom ihåg att ta en bild! Naturligtvis hade vi det så trevligt att jag helt glömde bort att ta några foton. Vilka som var  "vi" ? Jo, det var Gull-Britt, Åke, Tina och Gösta. Så härligt att jag klarar av att ha gäster igen! Ska försöka komma ihåg kameran nästa gång!

I efterhand kunde jag i alla fall fotografera den här fina blomman som jag fick av Tina och Gösta. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



"Ödets fåglar" var rubriken på Lördagskonserten med HSO. Det blev en riktigt härlig konsert. Den här fantastiska tjejen, Alexandra Swigut, bjöd på ett fantastiskt virtuost och musikaliskt pianospel i Béla Bartóks tredje och sista pianokonsert. Att se den här lilla tjejen spela så otroligt kraftfullt och samtidigt musikaliskt var en upplevelse. I en intervju publicerad på den egna bloggen säger hon "Ofta känner jag inte igen mig själv på scen". Det kan jag verkligen förstå! 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




På kvällen gick jag till Röda Kvarn för att se Metropolitans uppsättning av Richard Strauss Rosenkavaljeren. Det blev en lång föreställning, närmare bestämt 4,5 timme! Men det är förstås bara härligt att ha musik i öronen, samtidigt med vackra bilder på sångare, dansare och musiker.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Att ta en tura i det härliga solskenet är inte fel. Jag tar ofta en tur och njuter av det som bjuds från fönstren.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Helsingborgs konstförening och Kunstforeningen for Helsingör har ordnat en utställning på Dunkers kulturhus som de kallar "Konst på kryss". Karin Müller Lindberg svarar för det här verket. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det här är Eslövs stationsbyggnad. Föreningen Nordens distriktsstyrelse samlades i Eslöv i går. Det var mitt första möte med den här styrelsen. Jag tog pågatåget dit. Det var en riktigt härlig tågresa. Vi stannade vid alla stationer och minnena strömmade över mig. 
Sammanträdet med Lars Persson, Ulla Berg, Kristina Warming, Gunnel Brännström och jag varade i nästan två timmar. Därefter åkte jag inte pågatåg hem utan buss. Det var om möjligt ännu härligare! Bussen körde ju alla de vägar som jag kört så många gånger när jag bodde i Vadensjö hos moster Naemi. Härslöv t.ex. Solen strålade och jag njöt av hela den en drygt timme långa resan hem. Så härligt skönt att färdas genom naturen på det här viset! Nästa sammanträde är också i Eslöv. Hurra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar