tisdag 11 april 2023

Det blev en härlig påsk

 



Det hände en del saker före påsk som också var ganska härliga. Operan Falstaff på Röda Kvarn, från Metropolitan förstås. Michael Volle debuterade som Falstaff. Att den som skrattar bäst är den som skrattar sist, passar bra in på händelserna i den här operan. Trevlig!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Tyvärr har jag ingen bild där Konserthuskören är med så det får bli den här bilden på delar av orkestern. Det var skärtorsdagskonsert  och Konserthuskören sjöng Brahms Requiem. Solister var Henriikka Gröndahl och Halvor F Melien. Konserten började med Bachs Der Friede sei mit dir. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


På Långfredagen sjöng jag i kören Vox Maria, men jag var också gudstjänstvärd och läste episteln för Långfredagen. Jag tycker ju om att läsa, och det kändes bra. Jag fick mycket beröm efteråt, men allra gladast blev jag när jag fick de här raderna av Mette. Hon är själv suverän på att läsa. Tack Mette!

Hej Ingrid!

Tack för en väldigt fin läsning idag: inspirerad, engagerad, tydlig och klar - och i perfekt Mariakyrketempo! Så snyggt!

Glad påsk!

Mette


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Påskdagen firades också i Mariakyrkan, den här gången sjöng jag i Mariakören. Dock var jag inte gudstjänstvärd den här gången.


Efter gudstjänsten blev vi bjudna på fest på café Viva, som ligger alldeles nära Mariakyrkan. Anna Hellgren Farren fyllde 50 år och bjöd oss alla på bubbel. Det blev verkligen en härlig Påskdagseftermiddag!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Annandagen fick jag kärt besök! Cathy och Martin har fotograferat.


Det gäller att få plats med det mesta på bordet och lägga upp det snyggt också! 


Här sitter Danushi och sonen Felix.


Martin ser riktigt fundersam ut. Jag tror han tuggar på en bit av den varmrökta laxnuggetsen.



Här kommer en bild på storasyster Cathy också.
  


Tre sorters sill. löjrom, ägg, varmrökt lax och så  Teriyakisojamerinerade varmrökta laxnuggets som jag köpt av Jesper. Naturligtvis fanns här bröd sallad och lite annat grönt plus osten kolibrie. Öl och snaps drack vi förstås också. Felix var nöjd med äpplemust.





Sedan var det dags för kaffe och kaka. Det här var en prinsesstårta som jag köpte på Backhaus.



Ett enda foto lyckades jag ta. Det var verkligen underbart trevligt att få träffa mina kära vänner från Malmö. Hoppas vi ses snart igen!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar