torsdag 23 februari 2023

Att få besök, lyssna på musik, se teater och konst, sjunga i körer och gå promenader gör mig glad

 


Varannan fredag är det städdag hemma i Laröd. Då kommer Johan hit och har Bob med sig. Jättetrevligt att få ett sådant besök! 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



"Att skiljas" var rubriken på teaterpjäsen som Elisabeth Åstrand och jag såg i lördags på "Lillan".  I programbladet stod det att pjäsen handlade om längtan efter liv och kärlek. Skådespelarna på bilden är Cecilia Borssén och Per Graffman. Det var totalt fem skådespelare och jag blev mest imponerad av Fredrik Dolk som inte behövde skrika så mycket och spelade med ett lugn som imponerade.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Helsingborgs konstförening har ännu så länge inte så stora lokaler, men en aktiv konstnär kan ändå synas på ett riktigt bra sätt i det lilla utrymmet på KarlXGustavs-gatan. Här är det Azita Sassanian som ställer ut och som konstföreningen inbjuder oss att ta del av. 


"Vi behöver inte prata om allt" har hon kallat det här verket.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Jag hann också med att lyssna på kören som sjunger gospel i Mariakyrkan. Det är verkligen en härlig glädje i deras sång!




Eftersom jag fyllde år i tisdags fick jag besök av Johan och Marie på kvällen. De hade den här fina tulpanbuketten med sig. Det var strålande solsken hela dagen, så jag var ute och promenerade så mycket jag orkade. Telefonen ringde flera gånger och jag fick jättemånga härliga lyckönskningar på mobilen också. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Som sagt, strålande solsken även om det blåste en hel del. Trots det, är det härligt att promenera!



Jag har ingen bild på mina körer när vi repeterar, men jag kan bara säga att jag är ganska lycklig när jag promenerar hem på kvällen efter att ha tränat körsång i nästan tre timmar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar