onsdag 25 januari 2023

Det händer en del

 


Min Rotaryklubb hade en charterfest på Scandic hotell i Oceanhamnen i fredags. Eftersom jag inte tog några bilder får det bli den här som jag hittade på nätet. Vi var ganska många och hade en riktigt trevlig kväll. Maten var jag inte helt förtjust i. Det var inte stans bästa kockar som stod bakom den. Det fick bli desto mer vin i stället.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På Johans födelsedag den 22/1 gick han och jag till Tivoli för att lyssna på den belgiska jazzorkestern Lara Rosseel Quintet. Behållningen var Sam Vloemans som spelade trumpet. Ledaren för orkestern, Lara Rosseel på kontrabas, gjorde mig riktigt besviken. Vi får hoppas på bättre jazz nästa gång!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I måndags var det dags igen för min Rotaryklubb. Den här gången gick vi till Röda Kvarn för att först äta lunch uppe i deras nya bistro och därefter se filmen "A man called Otto". Maten var verkligen god. Kan rekommenderas!


Filmen var också bra så det blev en härlig måndag. Den avslutades med Mariakören där vi nu repeterar Bachs Magnificat. Härligt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar