tisdag 6 december 2022

Fullbokad känns både bra och dåligt.

 


Så var det dags att bli ompysslad av professionella Petra. Hennes ansiktes - mm- behandlingar är underbara. Jag njuter verkligen!

I veckan var jag också hos Privatläkarna och fick träffa en ny skicklig läkare som undersökte mina knän. Vi får se om det blir någon röntgning framöver. Det är långa köer, men jag klarar mig ännu så länge. Det blir alltid fler än 10 000 steg varje dag - som sagt - ännu så länge. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Teaterföreställningar vill jag inte missa! I fredags såg jag " Allt som är underbart"  på Lillan.  Robert Olofsson var ensam i rollen, men han använde publiken som medaktörer. Trevligt. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Konserthuskören, som fyller 50 år i år, bjöd på Händels Messias tillsammans med HSO och solisterna Susanna Andersson, sopran, Francine Vis, mezzosopran, Mathias Hedegard tenor och Arvid Eriksson bas. Dirigent var David Niemann. Salongen var alldeles full och det var röd lampa vid entrén. Slutsålt med andra ord! Det som var riktigt härligt var att hela publiken fick stå upp och vara med och sjunga Hallelujakören tillsammans med Konserthuskören. Häftigt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


På posten kom det här fina brevet häromdagen. Alicia, Sophies dotter, ska döpas den 21 januari på Thorskogs slott. Tyvärr är jag alldeles fullbokad, så jag kan inte åka upp och vara med och träffa lilla Alicia och alla mina fina släktingar.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Varje måndag klockan 12:00 samlas många vid Stortorget i Helsingborg för att berätta om situationen i Ukraina. Den här måndagen var min Rotaryklubb närvarande och vi informerades om de ugnar som nu tillverkas och som vi kan skicka till Ukraina för att kölden ska kunna hanteras. Vi fick också information om alla som har kommit till Helsingborg och som behöver hjälp av olika slag. Det fanns möjlighet att swisha pengar direkt vid torget. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Mariakören började repetera Bachs Magnificat i går. Vi ska sjunga den och flera andra verk den 26 mars. Jag har sjungit det verket tidigare, så det var inte jättesvårt att hänga med i repetitionen, inte ens  när Ragnar tog det snabba tempot. Härligt, härligt, härligt! Jag sover så gott när jag har varit och repeterat!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar