lördag 24 december 2022

Nu är jag i Las Palmas

 


Här kommer jag till flygplatsen Gando på Gran Canaria.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Promenaderna på Las Canteras är lika härliga som de brukar vara.



Julkrubban på Las Canteras är inte alls lika attraktiv som den varit förr om åren.



Det finns ju fler sandskulpturer som det går att glädjas åt. Här är en av dem! 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



En av de första kvällarna gick Gunilla och jag till konserthuset Alfredo Kraus och lyssnade på Händels Messias. På väg dit var alla gator och torg fulla med strålande ljus i form av julgranar julhälsningar och allt som kunde berätta att vi nu stod inför julen. Konserten var fin med en jättestor kör. Solisterna var inte på den nivå som jag förväntade mig och orkestern tyckte jag var alldeles för liten till den stora kören. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I fredags fick jag följa med Gunilla till hennes barnbarns skolavslutning. Det var verkligen intressant. Det började med att en årskurs ställde sig på scenen och berättade om julfirandet i Frankrike. Sedan sjöng de en fransk julvisa. Sedan lämnade de plats för en ny årskurs som berättade om Englands julfirande. Sedan kom Sydamerika, Italien Spanien, Kanarieöarna och allra sist Japan. Då stod Daniella på scenen, pratade och sjöng på japanska. Till slut samlades skolans kör och sjöng på spanska.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar