onsdag 14 december 2022

Nu går jag i väntans tider

 

Det är bara några dagar kvar innan jag landar på Gando flygplats i LPA. Gissa om jag längtar! Jag har trots det ibland väldigt trevligt här hemma också. Det är kanske mest mörkret jag längtar ifrån.




Dunkers kulturhus har nu en mycket intressant utställning med den här mannens fotografier. Det är Ralph Nykvist som betraktas som fotografernas fotograf. Det som är intressant är att han fotograferar precis vad som helst när som helst och utan att någon ställer upp för att bli fotograferad eller att något ställs iordning för att fotograferas. Det blir med andra ord inget konstlat utan verkligheten precis som den är. 


Det finns flera bilder från Helsingborg, men den här är från Venedig. Fotografen har rest runt i världen och det finns bilder från många platser i utställningshallen. Verkligen värt ett, eller flera, besök!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



En dag åkte jag ner till Malmö för att dricka glögg hemma hos Cathy. Jättetrevligt och underbart gott.



Även Martin och Danushi var med på glöggpartyt. Två mycket trevliga ungdomar som jag väldigt gärna träffar och gärna som här tillsammans med Martins härliga storasyster Cathy.


Naturligtvis var också tioårige sonen Felix med. Det var kul att höra honom berätta om skolan. Han verkar trivas bra med den. Jag hoppas kunna se alla fyra här hemma så småningom, till påsk till exempel!




 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar