tisdag 29 mars 2022

Vädret växlar och aktiviteterna också.

 

Jag gör mina dagliga promenader och det kan bli allt mellan 16- och 26 000 steg om dagen. 



Här är Plaza Espana från två håll. Härliga skulpturer! 





Vädret växlar och aktiviteterna på stranden ökar när solen skiner. 




Här är Gunilla och jag nere vid hamnen med kryssningsfartyg och stora segelbåtar som också kryssar.



Märta, Anita och jag träffades och åt en lunch tillsammans på en koreansk restaurang med jättegod mat! 



Märta och Anita träffade jag igen några dagar senare på Skandinaviska klubben. Där dök också Marianne upp. Bredvid mig råkade en bekant till en bekant hamna, nämligen Björn Hedström. Han bor i Helsingborg i samma hus som Katarina och PeO! 




I söndags ställde vi om klockorna till sommartid. Det hindrade inte Symfoniorkestern på Alfredo Kraus att ge en konsert redan klockan 12:00. Dagen före var ju klockan bara elva! Det hindrade inte varesig mig eller väldigt många andra att ta oss till konserthuset för en nästan två timmar lång konsert. Trevligt, även om kvalitén inte når upp till helsingborgsorkesterns. 




Fisk är min favoritmaträtt. Den här gången blev det cherne. Det var dessvärre inte riktigt vad jag förväntade mig. Massor av skinn och ben. Vinet var gott och marmeladen till getosten gillade vi också, både Gunilla och jag. Till dessert åt vi en chokladmousse. Riktigt god. 



Från promenaden i dag. Det kommer mer så småningom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar