lördag 12 mars 2022

Teater, musik och förberedelser inför resan söderut

 



Jag har blivit ordentligt omskött under veckan. Jenny, som jag inte har någon bild på, gav mig en härlig massage på Kiropraktorkliniken och Petra gav mig en underbar ansiktsbehandling på Karisma. Det är sällan jag njuter så härligt som när jag får de här behandlingarna. Himmelriket!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Så fick jag äntligen se teaterpjäsen Gengångare på Lillan. Henrik Ibsens drama hade premiär  Helsingborg redan 1883! Det är ganska naturligt att teatern gör en föreställning som påminner om det som Edward Wennerström en gång bjöd helsingborgarna på. Föreställningen har fått mycket kritik för att den använder så mycket av nutiden för att illustrera vad gengångare är. Jag blev inte besviken. Det var en riktigt härlig föreställning. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



HSO:s konsert under lördagen hade rubriken "Musik som förflyttar berg". Huvudnumret var en pianokonsert av Dora Pejacevic. Den spelades både virtuost och känslomässigt av den här unga tjejen, Matilda Lindholm. Franz Schuberts Symfoni nr 8 avslutade konserten. Den är ju så välkänd att det är svårt att inte sjunga med inne i huvudet. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det finns annat som jag kan glädja mig åt och som gör att jag dansar fram under mina promenader eller sitter och är jätteglad under hela konserten. En födelsedagshälsning som följs av ett underbart härligt svar är ett exempel. 

Min fantastiske härlige son Johan, som hjälper mig på ett så stillsamt och ödmjukt sätt, som bara han kan, är ett annat exempel. 


Nu gäller det bara att ha allt klart inför trippen till LPA på onsdag. Jag håller tummarna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar