torsdag 17 mars 2022

Nu är jag i LasPalmas de Gran Canaria

Det var mycket moln och ganska grått väder hela vägen från Köpenhamn till Las Palmas, men det gick helt enligt tidtabellen. Gunilla och Maria mötte mig på flygplatsen förstås. 


Eftersom Maria skulle klippa sig hos Frederik körde Gunilla direkt från flygplatsen till Playa del  Ingles. Vi släppte av Maria och sedan körde vi till San Augustin och Svenska Kyrkan för att lyssna på ett resonemang om framtiden för den svenska kyrkan på Gran Canaria. 






När vi kom fram satt Ulla och Björn och väntade på att få komman och lyssna på vad som var i görningen Det blev riktigt intressanta samtal. Vad som händer framöver är svårt att säga. 

Ulla och Björn fick skjuts hem i Gunillas bil och vid sjutiden kunde jag komma in med allt mitt pick och pack i Gunillas lägenhet. 

0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

Så var det dags för en morgonpromenad efter en god natts sömn. Det var lite disigt och blåste ganska rejält, men termometern stod på 19 grader. Det blev den vanliga turen runt Alfredo Kraus Konserthus. 




Vår lunch åt vi på La Oliva. Det blev grillade grönsaker, fisken Sama och grillad ost och marmelad. Rödvin hörde förstås till.








Naturligtvis blev det fler promenader och jag gick drygt 20 000 steg den här första dagen. Sandskulpturer fanns det förstås. Det går inte att låta bli att fotografera. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar