måndag 3 januari 2022

Flera fester

 


Dagen efter släktmiddagen var det fest igen. Den här gången var det sångarvännerna från framför allt Konserthuskören som samlades hemma hos Gunnel. Här sitter Ulf, Tina och Gull-Britt.


Vi lyssnar på Pelle när han konserterar på flygeln för oss. Tyvärr var jag inte så kvick med kameran. Det var annat som tog min uppmärksamhet. 


Bland flera olika tävlingar där vi satt i par, kom den här, där det gällde att försöka komma fram till vilken mat som de här namnens bokstäver visade. Ingen klarade det fullt ut utom Inger - när hon hade kommit hem frampå nattkröken. 

Siv Gadrack = svagdricka

Signar Prisma = marsipangris

Lasse Dartböld = rödbetssallad

Martin Grocefo = citronfromage 

Lasse Pryt = pressylta

Tor Siback = ostbricka


Ett annat inslag var att vi fick höra hela Viktor Rydbergs tomten läsas upp utantill av Anna-Christin Martinsson. Hon var dessutom utklädd till en tomte som såg ut som de tomtar som Viktor Rydberg beskrev! Häftigt!

Jag hade inga hörlurar på mig, men jag tror inte det hade haft någon betydelse. Vi lyssnade på varandra otroligt bra. Det måste man förstås när man är så många som vi var. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Så var det nyårsafton. Jag tänkte att den här gången skulle jag köpa en hummer som var kokt och färdig. Bara att plocka ur.


Det gjorde jag också. i den stora skålen ligger alla skalen och köttet som jag plockade ur skalen ligger på de båda tallrikarna. Det blev förstås champagne också. Är det nyårsafton så är det!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar