tisdag 25 januari 2022

Nu kan jag berätta flera trevliga händelser

 


Min älskade son Johan fyllde 48 år häromdagen! Tänk att det är så länge sedan han föddes på BB här i Helsingborg! Det är knappt att jag kan tro att han ska fylla 50 om två år! Puh!


 


Själva födelsedagen firade han med en fantastisk frukost hemma i bostaden i Laröd och på kvällen åkte han med Marie och flera kompisar med Sundsbussarna och firade rejält. Dagen efter blev det min tur och vi träffades på Regio. Här åt vi en härlig lunch, Johan, Marie, Ellen och jag.


Den här parmesanpanerade kycklingen är supergod! Det är polentakaka med riven parmesan som ligger bredvid. Marie påminde mig om att fotografera som tur var. Ett glas rödvin blev det också.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Ibland, när det inte blåser för mycket, och när solen skiner, promenerar jag längs med Gröningen och ut mot Sofiero. Den här dagen var det ljuvligt väder även om temperaturen bara var strax över 0 grader. Kanske är det lätt att bli extra glad över sol och någorlunda fritt från blåst när dagen innan varit förfärlig. Jag kunde förstås inte låta bli att ta ett foto på den här modiga tjejen. Ingen bastu! Bara ner i vattnet på en simtur. Så härligt det såg ut!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det är fler som gillar havsvattnet, till exempel vid Mölle. Här är det Odd som ligger på knä framför Tamanique och ber om hennes hand! Hon svarade förstås ja! 


Det var kanske inte någon överraskning precis, men vi blev ändå glada när vi fick höra vad som hänt.


Dagen efter fick vi besök av de lyckliga tu. Nu är snart besöket här hemma i Sverige slut. Det blir först en resa till Göteborg, sedan München och slutligen Kapstaden. De lovade i alla fall att de ska försöka komma hem till Sverige igen i sommar.


Mamma Katarina var förstås också med. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Lunchmusiken i Mariakyrkan missar jag inte så gärna. Den här onsdagen var det ingen elektricitet påkopplad. En kyrkorgel kräver numera elektrisk ström, så Nils Tykesson fick spela på flygeln med stearinljus i bakgrunden som lyste upp notbladen. Det var riktigt stämningsfullt. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar