fredag 17 december 2021

Skönt med promenader i tider med Omikron

 


Vårt sista möte med församlingsrådet blev digitalt. Det gäller att vara försiktig när smittan sprids. Det blev också mitt sista möte eftersom jag nu lämnar församlingsrådet. Jag tycker inte jag har så mycket att tillföra längre. Jag kommer troligtvis att sakna flera av de trevliga ledamöterna, men vi ses troligen i körer och i andra sammanhang.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Häromdagen gick jag till restaurang Creo med vänner för att ta lunch. Koljan var god, men atmosfären blev jag inte helt förtjust i. Det var fullsatt och relativt trångt. Utsikten var heller ingen höjdare trots att vi satt på andra våningen.......

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Varje onsdag går jag och lyssnar på lunchmusiken i Mariakyrkan. Här är det flöjt- och orgeltoner som spelas a Michaela Tehagen, flöjt och Christina Böcker Jansson , orgel. Jag blev riktigt imponerad av Telemans Siciliana för sopranblockflöjt och orgel.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Så här såg det ut för några veckor sedan på Oslo/Pixla-piren. Det fanns bara en liten hög sand kvar.


Så här såg det ut på samma plats häromdagen. Var det byggs kan jag inte se, men jag antar att det pågår något stort projekt i närheten.


Vad jag också upptäckte när jag var ute på piren, var en jättelång kö av bilar till vaccinations- eller teststället längst ut på piren. Det är dags igen! Tråkigt!


Det finns annat att upptäcka på Pixlapiren - som jag helst vill kalla den. Det kommer ständigt upp nya graffitimålningar och den här tycker jag är ganska häftig!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Föreningen Norden i Helsingborg är ganska aktiv och i söndags lyssnade jag på föredrag om Knud Rasmussen och Tove Ditlevsen. Det lottades ut böcker av författarna, men jag hade inte tur den här gången.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Promenaderna pågår också efter mörkrets inbrott. Det är inte särskilt lätt att undvika det. Här är en bild på isbjörnen på Rådhustorget. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Petra, som tidigare jobbade i Mörarp, har nu flyttat in sin verksamhet till Salong Karisma mitt i stan. Det tar tre minuter att ta sig dit. Gissa om jag gillar det! I går eftermiddag fick jag en underbar behandling och om det var därför jag sov drygt åtta timmar i natt vet jag inte, men skönt var det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar