måndag 27 december 2021

Julen kom med överraskningar

 


Jag har inte julpyntat så mycket det här året, men en amaryllis måste det finnas tycker jag. 



Den största överraskningen den här julen var när de här två. klev in genom dörren på julaftons eftermiddag. Det är Odd och Tamanique. Ingen av oss hade trott att de skulle klara att ta sig hem till Sverige från Sydafrika, men det gjorde de!







Med gemensamma krafter lyckades de, framför allt Daga, att dra morfar i rullstolen fram till Mariakyrkan för att kunna lyssna på julbönen denna julaftons eftermiddag.



Efter julbönen var det dags att duka upp till ett julbord med sill, lax och skinka. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Riktigt så långa promenader har det inte blivit i jul, men det betyder inte att jag åkt med det här häftiga "tåget". Jag fick i alla fall möjlighet att ta ett foto när jag var ute på en av mina dagsturer.





 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar