söndag 31 oktober 2021

Teater, teater, blommor och Beethovenfestival


Det började med Antigone på Lillan. Det var inte helt enkelt att följa den här uppsättningen och för mig förstördes upplevelsen av att ungdomar i publiken gapskrattade - och som jag tyckte - på fel ställe. Jag hade kanske för höga förväntningar.



Dagen därpå besökte jag Storan tillsammans med Johan och Ellen. Jag är inte särskilt bra på att ta en selfie som synes! 


Det vi såg var Bobhund musikal. Här hade jag inte särskilt stora förväntningar på den tre timmar långa föreställningen, men nu blev jag positivt överraskad. Det var en riktigt bra föreställning, framför allt när Bobhundarna spelade. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


När jag är ute och promenerar tar jag mig ibland upp på landborgen. Där är utsikten numera inte så fin som tidigare för alla höghus som byggts nere vid kusten, men här finns en vacker trädgård att njuta av.


 


Så skönt att det blommar fortfarande! 




Det är inte bara utomhus som det blommar! I mitt sovrumsfönster står den här orkidén och den blommar hela tiden. Jag fick den i present när vi bodde i Laröd av Christina N. Härligt härligt! 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Nu kommer jag till något helt fantastiskt! Helsingborgs Kammarmusikförening anordnar en Beethovenfestival som pågår i tre dagar. Den har på grund av pandemin blivit ett år försenad så därför heter den nu Beethoven 251. Här presenterar Pelle första dagens konsert. 



En av de riktigt stora höjdpunkterna var de här fyra HSO-musikerna. De har bildat en kvartett som kallar sig Van det Pals-kvartetten. De spelade Stråkkvartett op 59:1. Det var nästan så att taket lyfte sig i det stora konserthuset! Fantastiskt underbart!


I dag, söndag, ska jag sjunga i Vox Maria i Mariakyrkan under gudstjänsten. Sedan blir det mera Beethoven! Hurra!















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar