torsdag 29 juli 2021

En härlig tur till Stenungsön



I måndags tog jag Bus4You upp till Göteborg och sedan fortsatte jag med Västtrafikens buss To Go till Stenungssund. Där mötte mig Tomas. På väg upp till Göteborg satt jag längst upp längst fram i raden med enbart en stol. Suveränt! Marie hade tipsat mig om det.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det mesta var sig likt på Stenungsön, men några nyheter finns alltid. Här har Tomas till exempel byggt ett litet glashus, som man kan sitta och njuta i när det regnar. Det är givetvis en härlig utsikt härifrån mot havet!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



De första som möte mig på Stenungsön var Harry och Sivan. Det var verkligen trevligt att få krama om Harry igen. Det var ju länge sedan vi sågs. Den pigga glada riktigt unga Sivan sprang förstås och hoppade upp på mig. Hon är otroligt snabb och springer långa, långa sträckor på ett litet nafs. Båda två gillar att vila sig ett tag också. Här är det Harry som först lagt sig i soffan. Sivan hoppar gärna upp på kuddarna och där ligger hon bra.



Eftersom det inte regnade föreslog Kerstin och Tomas att vi skulle ta en båttur. Sivan var på plats omedelbart! Harry kom förstås också med och kan nu ses ombord. Sivan måste naturligtvis undersöka en massa saker runtomkring, innan hon går - hoppar -  ombord.



En del behöver fixas innan man ger sig av och Kerstin är förstås en alldeles utmärkt besättningsman som hjälper kapten Tomas.



Så ger vi oss i väg och Kerstins och Tomas underbara hus skymtar fram i bakgrunden.



Sophie och David bor också på Stenungsön och här är deras hus. Förstorar man bilden kan man se att de vinkar till oss från sin uteplats.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På tisdagen kom flera släktingar som Kerstin bjudit in till lunch. Här börjar vi med lite champagne - Pol Roger - syskonen Kerstin, Anders och Ingrid.



Camilla kom också med hela sin familj. Här blir det en skål med pappa Anders.




Så var dags för en härlig lunch. Det är Camilla som fotograferar. På vänster sida sitter Tomas, Peik, Linnea, Stella och Melwin. På höger sida har vi Anders, Ingrid, Kerstin och Maggan.



Här är en lite bättre bild på de tre syskonen Linnea, Stella och Melwin.




Det började regna en smula och eftersom det var en skyddande parasoll utrullad ovanför bordet, så droppade det lite vid sidan om bordet. Melwin ställde sig så att det droppade ner på hans huvud. När pappa Peik fick se det, hjälpte han Melwin att hålla huvudet så att tröjan inte blev så våt!


Det var verkligen underbart att få träffa alla mina trevliga släktingar. Hoppas det inte dröjer för länge till nästa gång!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar