lördag 24 juli 2021

Heldagssegling, konstrunda, födelsedagsfirande, min kära familj m.m.

 



Så var det dags att ta en heldagstur med skonaren Nina. Här styr Ulrikas pappa skeppet medan Christian tittar på. Det var riktigt varmt och ganska svettigt att promenera uppför alla backarna på Ven, men segelturen var härlig.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Förra söndagen fyllde Birgitta 80 år och det firade vi förstås. Vi var åtta rotarianer som mötte upp till lunchen och vi blev rikligt förplägade. Det började förstås med ett glas champagne. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I måndags följde Johan och Marie med mig till L´ENOTEQUE. Vi både drack och åt gott.




Jag fick en härlig Tonfisktartar. Där fanns bl.a. granatäpple, mango, gurka och krispigt limebröd på tallriken.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Förra tisdagen åkte Annika S och jag till Lunds konsthall för att titta på Runo Lagomarsinos utställning "Torget mellan murarna". Det var verklige en annorlunda och intressant utställning som fyllde hela Lunds konsthall.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Under sommarens onsdagar är det lunchmusik i Mariakyrkan. I onsdags var det organisten från Landskrona, Fredrik Albertsson, som spelade franskinspirerad musik. Han spelade både J S Bach, Jehan Alain och Charles-Marie Widor. Underbart att lyssna till tyckte både Helena och jag. Efteråt tog vi en lunch på Ohlssons. Det var verkligen på tiden att jag träffade Helena igen. Så mycket vi hade att prata om!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Att få besök av familjen Rimmenstedt hör till glädjeämnena. Här sitter Johan och Ellen och njuter av solen efter en lättare sallad till lunch.


Den här lille krabaten ville förstås också vara med och njuta av sol och sällskap.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar