onsdag 30 juni 2021

Trettio dagar har november, april, juni och september....

 


Juni månads bild på min månadskalender är denna. Henri de Toulouse-Lautrec : At the Moulin Rouge.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På promenaderna kan jag ibland få se riktigt härliga saker. De här fågelungarna fanns på Drottninggatan en dag i förra veckan.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o 



Parken vid Clarion Sea U-hotellet börjar bli klar. Det gröna låter vänta på sig, De planterade träden har det inte helt lätt i sommarvärmen, men i dag har det börjat regna så det kommer nog att ordna sig.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Pixla- eller Oslopiren är ett kärt mål för mina promenader. Nu är det riktigt ödsligt och det är inte utan att jag undrar vad som kommer att finnas här om några år. 



På piren och vid vattnet finns det i alla fall alltid några ungdomar. 


- Det vore ju inte så dumt om jag kunde hoppa ner i vattnet härifrån, gissar jag att den här grabben tänkte.


Det fanns förstås ett ännu bättre ställe att hoppa ifrån. Sagt och gjort! Här kommer han!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar