fredag 11 juni 2021

Det börjar nästan bli som vanligt igen!

 


I fredags kunde jag gå och lyssna på en konsert i levande livet! Per Tengstrand spelade i S:ta Anna kyrka. Vi fick lyssna på Schuberts Intermezzo i Ess-dur, Bachs Goldbergvariationer - ett urval förstås. Per avslutade med Chopins Sonat i b-moll. Så härligt att kunna lyssna till "levande" musik igen!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På Världsmiljödagen den 5 juni gick min Rotaryklubb runt längs strandremsan i Helsingborg för att plocka skräp. Här har vi samlats några stycken vid Annikas uterum. Vi blev 20 stycken som jobbade drygt en timme. Det blev flera säckar fulla. Tråkigt att det slängs så mycket på gräsmattor, stränder och promenadstigar!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det här med att fotografera rätt saker är jag inte så bra på. Jag glömmer det för allt annat som händer gissar jag. Den här bilden är från Restaurang Sea&Salt , som hette Via95 tidigare. Annika S bjöd mig och två tjejer till, Anita och Kerstin, på lunch. Det blev Bergtungsfilé och Cava. Trevligt att vi kan ses igen och kunna prata och trivas tillsammans "live"! Tack Annika!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Eftersom sånglektionerna har börjat igen var jag ju tvungen att gå och köpa mig ett "minipiano". Mer än detta behöver jag ju inte för att kunna hitta rätt toner. Det passar jättebra ovanpå ett av mina skåp!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Onsdagen blev verkligen full av härliga upplevelser. Först gick jag till Mariakyrkan för att lyssna på lunchmusiken. Nils spelade Bachs h-moll mässa. Sedan bar det iväg till Mirjam för en ansiktsbehandling. Det är ljuvligt att ligga skönt och bli masserad i ansiktet en hel timme. 


Under min eftermiddagspromenad stötte jag på det här fartyget. De hade inspekterat kustremsan norrut och skulle nu byta besättning. Sedan bar det säkert iväg till hemmahamnen i Karlskrona.

Mmmm! Nu var jag redo för kvällens begivenhet!



Familjen Rimmenstedt samlades på restaurangen vid Parapetenpiren. Den heter Vass! 


Vi skulle fira Ellen och Edward som båda slutar vid sina respektive skolor. Ellen går ut högstadiet på Holstaskolan den 15 juni och Edward tar studenten den 11 juni. 

Det blev verkligen en härlig kväll i umgänget med några av mina närmaste anhöriga. Maten var jättegod och jag kan absolut rekommendera restaurangen! 

Så skönt att vi börjar närma oss en normal tillvaro!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det finns fler som trivs. Här blommar min Hibiscus för fullt på balkongen. Härligt!










 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar